Nitra, 29. máj 2020 – Vďaka postupnému uvoľňovaniu opatrení súvisiacich s pandémiou koronavírusu sa na Slovensku v júni obnoví vyučovanie a rodičia sa budú môcť vrátiť do práce. Od 1. júna sa deti v predškolskom veku vrátia do predškolských zariadení a žiaci 1. až 5. ročníka do základných škôl. ARRIVA prináša pre cestujúcich zmeny aj v prevádzke autobusových liniek.
Od 1. júna 2020 pristúpili objednávatelia verejnej dopravy k zmene dopravných režimov. Prímestské linky v Nitrianskom samosprávnom kraji, ako aj mestská hromadná doprava v Topoľčanoch a Zlatých Moravciach, premávajú ako počas školského vyučovania. Linky mestskej hromadnej dopravy v Nitre premávajú ako v pracovný deň počas školských prázdnin, v cestovnom poriadku na zastávkach sú odchody uvedené v strednom stĺpci.
S postupným uvoľňovaním opatrení a nástupom detí do školských a predškolských zariadení i zamestnancov do zamestnaní je predpoklad zvýšenej koncentrácie ľudí aj v prostriedkoch verejnej dopravy, preto je nevyhnutné nepoľaviť v dodržiavaní bezpečnostných opatrení a aj naďalej nosiť rúška, prípadne rukavice. Chránime tým seba aj svojich blízkych.
„Veľké poďakovanie patrí našim kolegom – vodičom autobusov, ako aj všetkým zamestnancom, ktorí v súčasnej situácii zabezpečujú chod verejnej autobusovej dopravy. Podobne ako ďalšie povolania v prvej línii, aj oni sú v permanentnej službe verejnosti. Ďakujeme aj našim cestujúcim, že v čase prijímania zmien a opatrení, dodržiavali a stále dodržiavajú nariadenia v súlade s opatreniami vlády a úradu verejného zdravotníctva tak, aby boli naši cestujúci i kolegovia v bezpečí, vážime si disciplinovanosť všetkých pri zvládaní novej situácie“, povedala Petra Helecz, riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločností ARRIVA na Slovensku.
Informácie o cestovných poriadkoch, vystavení a dobití čipovej karty, poskytovaných službách poskytujú cestujúcim Zákaznícke centrá. Otváracia doba zákazníckeho centra v Nitre na Tržnici (Štúrova 7) je od pondelka do piatka v čase od 9:00 do 17:00. Zákaznícke centrum a čakáreň na autobusovej stanici je do odvolania zatvorené.
Informácie o možnostiach cestovania poskytuje aj Zákaznícke centrum v Topoľčanoch (Hollého 4), ktoré je k dispozícii počas pracovných dní denne od 7:00 do 15:00 s obedňajšou prestávkou od 11:30 do 12:00.
Zákaznícke centrum v Zlatých Moravciach (Mlynská 1) poskytuje informácie a vybavuje požiadavky cestujúcich v pondelky, utorky, štvrtky a piatky v čase od 6:45 do 14:45, v stredy v čase od 7:45 do 15:45, pričom obedňajšia prestávka je od 11:00 do 11:30.
Všetky aktuálne informácie získajú záujemcovia na webe ARRIVA Nitra i prostredníctvom linky zákazníckej podpory na čísle +421 915 733 733, a to každý deň vrátane víkendov a sviatkov od 8.00 do 20.00. ARRIVA na zlepšenie dostupnosti informácií pre cestujúcich vytvorila na webovej stránke spoločnosti špeciálnu sekciu LIVE, kde sú zverejnené informácie o aktuálnych opatreniach a zmenách. Cestujúci majú tiež možnosť dostávať aktuálne informácie priamo do svojich emailových schránok. Stačí, ak sa prihlásia na odber noviniek pomocou formuláru na internetovej stránke www.arriva.sk/newsletter.
ARRIVA na Slovensku a vo svete
Spoločnosť ARRIVA pôsobí na Slovensku od roku 2008 a je najsilnejším súkromným hráčom v autobusovej doprave v Slovenskej republike. Aktuálne pôsobí v Nitrianskom, Košickom, Žilinkom a Trnavskom kraji, kde zabezpečuje mestskú, prímestskú, zmluvnú a komerčnú autobusovú dopravu. Od roku 2016 prevádzkuje spoločnosť prvé priame vlakové spojenie Nitry s Prahou a od roku 2017 aj službu zdieľaných bicyklov, tzv. bikesharing. ARRIVA má na Slovensku takmer 2 400 zamestnancov a prevádzkuje 1 350 autobusov. Tvorí ju päť dopravných spoločností, servisná spoločnosť a centrála.
ARRIVA je jedným z popredných poskytovateľov osobnej dopravy v Európe, zamestnáva vyše 53 000 ľudí a ročne prepravuje 2 miliardy cestujúcich v 14 európskych krajinách. Je súčasťou Deutsche Bahn (DB), jednej z vedúcich spoločností v oblasti osobnej a logistickej dopravy na svete a je zodpovedná za regionálne služby v oblasti osobnej dopravy DB mimo Nemecka. Prevádzkuje autobusovú, železničnú a lodnú dopravu.
Kontakty pre médiá:
Filip Bielik 0948 456 900 | Petra Helecz 0918 864 966 |