Ružomberok, 20. mája 2020 – Ochranu cestujúcich i vodičov a minimalizáciu šírenia koronavírusu zabezpečujú ochranné štíty aj v autobusoch ARRIVA Liorbus. K zvýšeniu bezpečnosti sa spoločnosť rozhodla vybaviť týchto  pracovníkov v prvej línii ochrannými štítmi, ktoré majú k dispozícii od mája.  

 

Vodiči autobusov slúžia – podobne ako príslušníci ďalších povolaní – svojim zákazníkom, v tomto prípade cestujúcim, každý deň. Pravidelne sa stretávajú s cestujúcimi, ktorí sa potrebujú dostať do práce – zdravotné sestry, opatrovateľky v sociálnych zariadeniach, poštári, predavači a podobne. Ochrana zdravia cestujúcich a vodičov je preto pre nás veľmi dôležitá.

 V rámci spoločností ARRIVA na Slovensku pristúpila aj spoločnosť ARRIVA Liorbus k tomuto bezpečnostnému opatreniu. „Teší nás, že aj zabezpečením ochranných štítov pre vodičov vieme prispieť k zvýšenej bezpečnosti našich kolegov a cestujúcich. Veľké poďakovanie patrí našim kolegom – vodičom autobusov, ako aj všetkým zamestnancom, ktorí  v súčasnej situácii zabezpečujú chod verejnej autobusovej dopravy. Podobne ako ďalšie povolania v prvej línii, aj oni sú v permanentnej službe verejnosti,“ uviedol Karol Petőcz, výkonný riaditeľ ARRIVA Liorbus.

Stále platia preventívne opatrenia, ktoré prijali všetky spoločnosti ARRIVA na Slovensku už pred viac ako dvoma mesiacmi. K zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich i zamestnancov, spoločnosť pravidelne intenzívne dezinfikuje autobusy – ozónom a polymérovou technológiou. Pre kolegov – vodičov – zadovážila ARRIVA rúška i ochranné rukavice a všetkým zamestnancom poskytla na podporu imunity aj vitamín C 1000. Okrem zabezpečenia ochranných pomôcok pre vodičov boli prijaté rozšírené opatrenia na zvýšenie bezpečnosti cestujúcich i vodičov autobusov, vrátane vyznačenia potreby dodržiavania bezpečnej vzdialenosti od vodiča.

Všetci cestujúci majú povinnosť nastupovať vždy s rúškom, resp. inou ochranou tváre. Cestujúci sú v tejto veci veľmi disciplinovaní, za čo im patrí poďakovanie. O povinnosti nosiť rúško boli cestujúci od začiatku nariadenia informovaní prostredníctvom plagátov priamo v autobusoch a na kontrolu dodržiavania tohto nariadenia sa zameriavajú aj  dopravní kontrolóri.

Všetky aktuálne informácie získajú záujemcovia na webe ARRIVA Liorbus i prostredníctvom linky zákazníckej podpory na čísle +421 915 733 733, a to každý deň vrátane víkendov a sviatkov od 8.00 do 20.00.

ARRIVA prijala aj ďalšie opatrenia na zlepšenie dostupnosti informácií pre cestujúcich, nakoľko v dôsledku rôznych opatrení dochádza k viacerým zmenám v cestovných poriadkoch a prevádzkových hodinách zákazníckych centier. Pre cestujúcich je na webových stránkach spoločnosti vytvorená špeciálna sekcia LIVE,  kde sú informácie o aktuálnych opatreniach a zmenách. Cestujúci majú možnosť aktuálne informácie získať online do svojich emailových schránok. Stačí, ak sa prihlásia na odber noviniek na internetovej stránke spoločnosti.

 

ARRIVA na Slovensku a vo svete

Spoločnosť ARRIVA pôsobí na Slovensku od roku 2008 a je najsilnejším súkromným hráčom v autobusovej doprave v Slovenskej republike. Aktuálne pôsobí v Nitrianskom, Košickom, Žilinkom a Trnavskom kraji, kde zabezpečuje mestskú, prímestskú, zmluvnú a komerčnú autobusovú dopravu. Od roku 2016 prevádzkuje spoločnosť prvé priame vlakové spojenie Nitry s Prahou a od roku 2017 aj službu zdieľaných bicyklov, tzv. bikesharing. ARRIVA má na Slovensku takmer 2 400 zamestnancov a prevádzkuje 1 350 autobusov. Tvorí ju päť dopravných spoločností, servisná spoločnosť a centrála.

ARRIVA je jedným z popredných poskytovateľov osobnej dopravy v Európe, zamestnáva vyše 53 000 ľudí a ročne prepravuje 2 miliardy cestujúcich v 14 európskych krajinách. Je súčasťou Deutsche Bahn (DB), jednej z vedúcich spoločností v oblasti osobnej a logistickej dopravy na svete a je zodpovedná za regionálne služby v oblasti osobnej dopravy DB mimo Nemecka. Prevádzkuje autobusovú, železničnú a lodnú dopravu.

 

 Kontakty pre médiá:

Peter Húska

0903 320 362

arriva@arthurmedia.sk 

Petra Helecz

0918 864 966

press@arriva.sk