Trnava, 3. decembra 2020 – Verejné obstarávanie na poskytovateľa mestskej autobusovej dopravy v Trnave vypísalo mesto Trnava po tretíkrát v apríli 2019 s takými podmienkami, že predpokladaná hodnota zákazky nekorešpondovala s požiadavkami na kvalitu služby vo verejnom záujme. Výsledkom bolo, že sa do tendra neprihlásil žiaden záujemca. Následne začalo mesto rokovacie konanie a priamo oslovilo rôznych dopravcov, pričom svoje očakávania, pokiaľ išlo o rozsah a cenu služby, nezmenilo. Výsledok bol rovnaký – žiadny dopravca sa za nereálnych podmienok neprihlásil. Verejné obstarávanie bolo teda na jeseň 2019 zrušené.
Nová súťaž bola vypísaná až po temer roku – v júli tohto roka. Za nových – oveľa realistickejších – podmienok podala ARRIVA do verejnej súťaže svoju ponuku. S poskytovaním služieb mestskej hromadnej dopravy v Trnave máme dlhoročné skúsenosti, sme zodpovední a vieme, čo je potrebné zabezpečiť na to, aby bola služba poskytovaná mestu a jeho obyvateľom a návštevníkom plynulá, na požadovanej úrovni i trvalo udržateľná. Všetky tieto parametre sme zohľadnili pri tvorbe zodpovednej cenovej ponuky. Okrem objednávateľom požadovaných investícií vo výške približne 8 miliónov eur, vrátane úplnej obnovy vozidlového parku, sme ohodnotili celkové náklady na zabezpečenie služby, ktorých nezanedbateľnou a mimoriadne dôležitou súčasťou sú aj mzdy našich kolegov a vodičov mestskej autobusovej dopravy.
„ARRIVA ponúkla spomedzi uchádzačov najvýhodnejšiu cenu,“ povedala Petra Helecz, riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločností ARRIVA na Slovensku.
Mesto nám ako uchádzačovi s najvýhodnejšou cenovou ponukou poslalo doplňujúce otázky. ARRIVA na ne do dvoch dní, teda v stanovenej lehote, odpovedala. Mesto Trnava následne súťaž bez vysvetlenia 20. novembra zrušilo. Avšak 23. novembra vypísalo novú súťaž s takmer identickými podmienkami. Piatu súťaž v poradí chce mesto uzavrieť tento rok pred Vianocami.
Nad takýmto správaním nášho dlhoročného partnera vyjadrujeme poľutovanie, a zároveň znepokojnenie pokiaľ ide o transparentnosť a legitímnosť súťaže. Je o to zarážajúcejšie, že sme v riadnom výberovom konaní a v riadnom termíne predložili najvýhodnejšiu cenovú ponuku. Tým, že sme v nepochopiteľne zrušenej súťaži „vyložili karty na stôl“ a mesto a aj konkurencia poznajú našu cenovú ponuku, po tom, čo vypísalo novú súťaž s prakticky identickými podmienkami, je férovosť piatej súťaže ohrozená.
„ARRIVA má platnú zmluvu do konca tohto roka a tiež záujem nájsť také riešenie, aby cestujúci aj po 1. 1. 2021 mali k dispozícii plnohodnotnú mestskú hromadnú dopravu a vedeli sa prepraviť do práce, školy či k lekárovi,“ hovorí Petra Helecz, riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločností ARRIVA na Slovensku.
ARRIVA na Slovensku a vo svete
Spoločnosť ARRIVA pôsobí na Slovensku od roku 2008 a je najsilnejším súkromným hráčom v autobusovej doprave v Slovenskej republike. Aktuálne pôsobí v Nitrianskom, Košickom, Žilinskom a Trnavskom kraji, kde zabezpečuje mestskú, prímestskú, zmluvnú a komerčnú autobusovú dopravu. V roku 2016 spustila spoločnosť prvé priame vlakové spojenie Nitry s Prahou a od roku 2017 prevádzkuje aj službu zdieľaných bicyklov, tzv. bikesharing. ARRIVA má na Slovensku takmer 2 400 zamestnancov a prevádzkuje 1 350 autobusov. Tvorí ju päť dopravných spoločností, servisná spoločnosť a centrála.
ARRIVA je jedným z popredných poskytovateľov osobnej dopravy v Európe, zamestnáva vyše 46 000 ľudí a ročne prepravuje 2,1 miliardy cestujúcich v 14 európskych krajinách. Je súčasťou Deutsche Bahn (DB), jednej z vedúcich spoločností v oblasti osobnej a logistickej dopravy na svete a je zodpovedná za regionálne služby v oblasti osobnej dopravy DB mimo Nemecka. Prevádzkuje autobusovú, železničnú a lodnú dopravu.
Kontakty pre médiá:
Peter Húska 0903 320 362 |
Petra Helecz 0918 864 966 |