Vyhľadať
Close this search box.

Otázky a odpovede

Odpovede na otázky, ktoré sa nás pýtate najčastejšie.

Cestovné poriadky regionálnej autobusovej dopravy okrem stránky https://arriva.sk/bratislava/cestovne-poriadky/  a https://www.idsbk.sk/cestovne-poriadky/, sú umiestnené aj na zastávkach, ich vzhľad je rovnaký ako vzhľad cestovných poriadkov liniek bratislavskej MHD.

Všetky zastávky regionálnych liniek sú NA ZNAMENIE, a to v rámci celého IDS BK. Regionálny autobus zastaví na zastávke len, ak na nej niekto nastupuje alebo vystupuje, čím sa zlepší plynulosť dopravy.

Na území Bratislavy v smere z regiónu do centra je možné nastupovať všetkými dverami, pričom označovanie cestovných lístkov a ich kontrola sú rovnaké ako na linkách MHD. V smere z centra do regiónu a pri cestách mimo Bratislavy zostáva režim nástupu prvými dverami s kontrolou lístkov vodičom.

Všetky aktuálne platné čipové karty (vrátane študentských, dôchodcovských a pod.) vydané dopravcom Slovak Lines, zakúpené do 14. novembra 2021 platia aj naďalej spolu so zostávajúcim kreditom. Tieto karty môžu cestujúci používať aj naďalej bez obmedzení – dobíjať kredity a kupovať PCL na stránke www.arriva.sk/bratislava/ , cez eshop https://eshop.idsbk.sk/login a aj na predajnom mieste spoločnosti ARRIVA na AS Nivy.

Novú čipovú kartu si vedia cestujúci objednať online z pohodlia domova na stránke www.arriva.sk/bratislava/ a nechať si ju doručiť na svoju adresu.

Cestujúci môžu naďalej na cestovanie využívať Elektronickú peňaženku – „kredity“ a Predplatné cestovné lístky (PCL) – „Električenky“ na čipových kartách vydaných dopravcom Slovak Lines, zakúpené do 14. novembra 2021. Od 15. novembra 2021 si môžu na tieto karty bez obmedzení dobíjať kredity a kupovať PCL na stránke www.arriva.sk/bratislava/ a cez eshop IDS BK, v automatoch, prípadne na predajniach DPB a ZSSK po prvom priložení karty na niektoré zo zariadení pri nástupe do regionálneho autobusu.

Cestovné lístky, typy cestovných lístkov a výšku cestovného v Bratislavskom samosprávnom kraji určuje samotný kraj, ktorý si u dopravcu objednáva výkony. V zmysle týchto informácii zostáva v platnosti aktuálna tarifa, ktorá platí od 1.7.2021. Všetky lístky a výška cestovného teda prirodzene zostávajú v platnosti aj naďalej.

Aktuálnu tarifu nájdete na webe bratislavskej integrovanej dopravy https://www.idsbk.sk/cennik/  resp. https://www.idsbk.sk/download/fmv4001ml41d.pdf a na stránke https://arriva.sk/bratislava/doprava/.

Cestovné poriadky si v Bratislavskom samosprávnom kraji určuje objednávateľ teda samotný kraj, ktorý si u dopravcu objednáva výkony v zmysle týchto poriadkov. V prípade, ak máte záujem o zmeny v cestovných poriadkoch, rozšírenie obslužnosti alebo dostupnosti služieb, je potrebné kontaktovať spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, ktorá sa zaoberá tvorbou cestovných poriadkov.

K pravidelným úpravám cestovných poriadkov prichádza – v termíne celoštátnych zmien cestovných poriadkov, a to každý rok v druhú decembrovú nedeľu

V prípade záujmu o zmenu CP kontaktujte BID na: info@idsbk.sk.

Autobusy zabezpečujúce prímestskú dopravu sú klimatizované, nízkopodlažné a s bezplatným pripojením na internet cez WiFi sieť. Informácie o trase linky sú zobrazované na digitálnych displejoch umiestnených zvonka aj zvnútra vozidla. Pribudlo hlásenie pre nevidiacich, modernejší informačný systém poskytujúci vyšší rozsah informácií o trase a prestupoch na linke. Nechýbajú ani USB nabíjačky na mobilné telefóny. Jednotlivé spoje zabezpečuje vozidlový park, ktorý tvoria  úplne nové červené autobusy značky SOR a IVECO.

Predajné miesto v Bratislave, kde si cestujúci  môžu vybaviť vystavenie čipovej karty, dobiť kredit, prípadne sa informovať na cestovné poriadky a aktuálne zmeny v doprave je na novej Autobusovej stanici Nivy v Bratislave.

Informácie o cestovných poriadkoch a službách spoločnosti ARRIVA získajú zákazníci na webovej stránke, prostredníctvom e-mailu informacie@arriva.sk alebo na linke Zákazníckej podpory +421 915 733 733 od pondelka do nedele, a to aj počas sviatkov či víkendov, v čase od 8:00 do 20:00 h. V prípade otázok môžete kontaktovať aj Infocentrum IDS BK prostredníctvom e-mailu na info@idsbk.sk alebo telefonicky denne od 8:00 do 18:00 h na čísle +421 948 102 102.