Vyhodnotenie prieskumu spokojnosti

Cestujúci, ktorí využívajú služby spoločností ARRIVA na Slovensku, mohli od 2. januára do 30. apríla vyjadriť svoj názor na kvalitu poskytovaných služieb. Do prieskumu spokojnosti sa zapojilo vyše 7 000 respondentov. Okrem vyjadrenia svojho názoru sa tiež mohli zapojiť do súťaže o smartfóny Samsung.

V prieskume spokojnosti, ktorý obsahoval desať otázok, mali cestujúci možnosť posudzovať kvalitu vozového parku, dostupnosť informácií, dodržiavanie odchodov a príchodov autobusov, frekvenciu spojov, čistotu a poriadok v autobusoch či komunikáciu a správanie vodičov. Zapojilo sa doň 58 % žien a 42 % mužov, pričom najviac respondentov bolo vo veku 26 – 45 rokov. Takmer polovica opýtaných využíva verejnú autobusovú dopravu na dennej alebo takmer na dennej báze.


Zistili sme, že zhruba tri štvrtiny respondentov používajú dopravnú čipovú kartu, čo vnímame ako pozitívny výsledok, keďže jej implementácia do dopravy bola jedným z našich cieľov. Najmä v súčasnom období predstavuje najbezpečnejší a zároveň cenovo najvýhodnejší spôsob úhrady cestovného.

Celkovú spokojnosť s úrovňou poskytovaných služieb hodnotili cestujúci na stupnici od 1 do 5, kde 5 znamená úplnú spokojnosť. Priemerná úroveň spokojnosti z vyhodnotených dotazníkov pri hodnotení kvalitatívnych ukazovateľov je 3,8, pričom najlepšie hodnotenou službou je dostupnosť informácií o spojoch a tarifách a čistota v autobusoch. Cestujúci  pozitívne hodnotili správanie a komunikáciu vodičov.

Naopak, vybavenosť všetkých vozidiel Wi-Fi pripojením i frekvencia odchodov autobusových spojov sú oblasti, v ktorých cestujúci vidia priestor na nápravu. Tieto nedostatky si uvedomujeme a na ich riešení budeme pracovať s objednávateľmi verejnej dopravy – mestami a samosprávnymi krajmi. Postupne ich prispôsobujeme potrebám cestujúcich. V súčasnosti už všetky novozaradené autobusy disponujú Wi-Fi pripojením.

Názor cestujúcich a ich skúsenosti s našimi službami sú pre nás veľmi dôležité. Vďaka spätnej väzbe, ktorú sme prostredníctvom dotazníkov získali, môžeme služby ďalej zlepšovať a napredovať v plnení stanovených cieľov v súlade s našou stratégiou a hodnotami. Spokojní cestujúci vo verejnej doprave sú zároveň predpokladom pre zníženie počtu áut v uliciach a znamená to aj menšiu záťaž na životné prostredie.

Teší nás, že viac ako polovica cestujúcich zapojených do prieskumu pozoruje zlepšenie poskytovaných služieb v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

Do prieskumu sa môžu cestujúci zapojiť aj naďalej a vyjadriť tak názor a mieru spokojnosti s využívanými službami.

Ďakujeme všetkým respondentom, ktorí vyjadrili svoj názor, aj na základe spätnej väzby môžeme ďalej zlepšovať poskytované služby k spokojnosti našich cestujúcich.